Actieve ontspanning ...in bruisend Zeeland

10 meest gestelde vragen

Hieronder vindt u de tien meest gestelde vragen met antwoorden. Mocht u nog andere vragen hebben kunt u ons altijd bellen (0111-450045) of e-mailen.

Vragen:

  1. Wij zijn met een groepje van minder dan 10 deelnemers kunnen we dan ook activiteiten boeken?
  2. Hoe kan ik reserveren en hoe verloopt dat?
  3. Ik wil graag boeken, maar weet het definitieve aantal personen nog niet, wat kan ik doen?
  4. Hoe verloopt de betaling?
  5. Is een ongevallen verzekering altijd verplicht, ook al heb ik zelf al een verzekering?
  6. Door omstandigheden wil ik mijn reservering annuleren, hoe gaat dat in zijn werk?
  7. Wat gebeurt er als het op de dag van de activiteiten slecht weer is?
  8. Op de dag van de activiteiten komen wij te laat op de juiste locatie, wat nu?
  9. Moet iedere deelnemer een goede conditie hebben?
  10. Wie is er verantwoordelijk bij een ongeluk/ongeval/diefstal?

 

Antwoorden:

1) Wij zijn met een groepje van minder dan 10 deelnemers kunnen we dan ook activiteiten boeken?

Voor de meeste activiteiten houden wij een minimaal aantal deelnemers van 10 of 15 personen aan. U kunt de activiteiten ook boeken voor minder personen. U betaalt dan een basisbedrag per activiteit of arrangement. U kunt deze bedragen per activiteit of arrangement uitrekenen door te kijken wat het minimum aantal deelnemers voor de betreffende activiteit/ arrangement is, maal de activiteitenprijs. 


2) Hoe kan ik reserveren en hoe verloopt dat?

Indien u een keuze gemaakt heeft voor een activiteit of arrangement kunt u dat aan een medewerker van de Zeeuwse Gasten doorgeven. Dat kan per telefoon (0111-450045), per e-mail ( info@deZG.nl) of door het contactformulier op de site in te vullen. Zodra het programma is vastgesteld en u definitief wilt reserveren, wordt er een bevestiging van de reservering naar u toegezonden. U hoeft hier niets mee te doen. Uw reservering staat. In de bevestiging kunt u het volgende terugvinden: het programma (met de activiteiten en tijden), de datum waarop de activiteit plaats vindt, voor hoeveel deelnemers u geboekt heeft en wat de betalingscondities zijn. Indien u vragen heeft over uw ontvangen reservering twijfel dan niet en neem contact met ons op. U ontvangt ook de reserveringsvoorwaarden.


3) Ik wil graag boeken, maar weet het definitieve aantal personen nog niet, wat kan ik doen?

U kunt uw reservering alvast definitief maken. U geeft dan het minimale en eventuele maximale aantal deelnemers door. Het is bijna altijd mogelijk om deelnemers bij te boeken. Wij adviseren u daarom het aantal deelnemers niet te hoog in te schatten. Voor annuleringen verwijzen wij u naar de vraag over annuleringen.


4) Hoe verloopt de betaling?

Indien u een reservering maakt, ontvangt u daarvan een bevestiging. Bij deze bevestiging ontvangt u een aanbetalingsfactuur. In deze factuur staan de betalingsvoorwaarden benoemd. Boekt u op het laatste moment en is het doen van een aanbetaling niet meer mogelijk, dan kan worden afgesproken dat er contant zal worden afgerekend. Indien afgesproken wordt dat er contante betaling zal plaatsvinden, verzoeken wij dat voorafgaande aan de activiteiten te doen. Contante betaling is een uitzondering. De medewerkers van de Zeeuwse Gasten hebben in principe geen geld bij zich, dus graag gepaste betaling. Pinnen is niet mogelijk.


5) Is een ongevallen verzekering altijd verplicht, ook al heb ik zelf al een verzekering?

Ja. Bij sportieve en outdoor activiteiten is een ongevallenverzekering verplicht. Dit komt omdat de Zeeuwse Gasten is aangesloten bij de branche vereniging (VeBON) en een TüV gecertificeerd bedrijf is. Deze verzekering is speciaal voor het soort activiteiten dat de Zeeuwse Gasten en ook andere aangesloten buitensportbedrijven aanbieden. De kosten van de verplichte ongevallen verzekering zijn € 1,00 p.p.p.d. Indien u ook een annuleringsverzekering of reisverzekering wilt afsluiten raden wij u aan dat via uw eigen verzekeringsmaatschappij te doen.


6) Door omstandigheden wil ik mijn reservering annuleren, hoe gaat dat in zijn werk?

Indien u gereserveerd heeft en toch wilt annuleren, om wat voor reden dan ook, dan houden wij u in principe aan de reserveringsvoorwaarden. Wij hanteren daarvoor de algemene voorwaarden van de Vereniging van Buitensport Ondernemingen Nederland (VeBON) die u ontvangen heeft bij uw bevestiging van uw reservering (artikel 8). Neem in ieder geval contact met ons op. We bespreken dan uw specifieke situatie en de gevolgen van uw annulering. U maakt een reservering voor een bepaalde activiteit en bepaald aantal personen. Binnen een marge van 10% kunt u uiterlijk 1 week vooraf nog wijzigingen doorgeven. Indien één of meerdere personen zich op het laatste moment bij u afmelden, dan wordt / worden deze persoon / personen toch bij u in rekening gebracht. Ook wij maken een planning qua materiaal en instructeurs.


7) Wat gebeurt er als het op de dag van de activiteiten slecht weer is?

Indien het op de dag van uw geboekte activiteiten slecht weer is (heel veel regen en/of onweer) wordt op de betreffende locatie op de betreffende dag met u en een medewerker van de Zeeuwse Gasten besproken wat er gaat gebeuren. De meeste activiteiten kunnen met een beetje regen natuurlijk gewoon doorgaan. Indien dat niet kan (bijvoorbeeld bij het vliegeren), wordt u in ieder geval een passend alternatief geboden. Dit alternatief is afhankelijk van de planning van de Zeeuwse Gasten en uw interesses. Een alternatief kan zijn een GPS navigatietocht, mountainbike tocht, bowling in het nabij gelegen sportcentrum, bezoek Waterland Neeltje Jans o.i.d. De Zeeuwse Gasten beschikt zelf niet over een binnenlocatie. Indien de activiteit niet door kan gaan en u geen gebruik maakt van een aangeboden alternatief brengen wij 25% van het totale bedrag bij u in rekening.


8) Op de dag van de activiteiten komen wij te laat op de juiste locatie, wat nu?

Het kan voorkomen dat u, door een bepaalde reden, te laat op de locatie aankomt. Dat kan gevolgen voor uw programma hebben. de Zeeuwse Gasten heeft, zeker op drukke dagen, te maken met een planning. Instructeurs begeleiden op één dag vaak meerdere activiteiten en groepen. Het materiaal wordt ook door verschillende instructeurs en deelnemers gebruikt. Het kan dus zo zijn dat uw programma wordt aangepast / ingekort omdat het materiaal of de instructeur op een bepaald tijdstip vrij moet zijn voor een andere groep. Wij vragen u daarom nadrukkelijk op het tijdstip aanwezig te zijn dat op uw reserveringsformulier vermeld staat. Wij adviseren u ook gebruik te maken van onze routebeschrijvingen die u kunt vinden op de website. Mocht u onverhoopt te laat dreigen te komen, kunt u ons ook bellen op 0111-450045 (indien er niemand op kantoor is wordt u doorgeschakeld.)


9) Moet iedere deelnemer een goede conditie hebben?

Hoe goed de conditie van de deelnemers moet zijn hangt af van de activiteit. Daarom is het belangrijk dat de deelnemers daar naar informeren. De organisatie of instructeur kan u vertellen hoe goed uw conditie moet zijn. De instructeurs zijn in staat, bij de meerderheid van de activiteiten, de activiteiten aan te passen aan de groep deelnemers. Belangrijk is dat de deelnemers zelf in schatten en beslissen waartoe ze zichzelf in staat achten en of ze, voor wat het de gezondheid en conditie betreft, kunnen deelnemen aan de activiteit.
Wij wijzen u erop dat deelnemers, die deelnemen aan activiteiten die op en/of rond het water plaatsvinden, in het bezit moeten zijn van een zwemdiploma.


10) Wie is er verantwoordelijk bij een ongeluk/ ongeval/ diefstal?

De deelnemers die deelnemen aan de activiteiten van de Zeeuwse Gasten doen dat op eigen risico. Voor alle activiteiten geldt dat de deelnemers de instructeur/organisatie op de hoogte moeten stellen van lichamelijke, dan wel psychische bijzonderheden. de Zeeuwse Gasten is niet verantwoordelijk voor enig lichamelijk letsel van personen noch voor schade of diefstal van goederen van de deelnemers. Laat kostbare spullen dus thuis. Tijdens de activiteiten raden wij u aan uw sieraden (ringen, oorbellen, kettinkjes, horloges) uit te doen en op een veilige plaats te bewaren. Ook raden wij u aan geen losse spullen in zakken van de kleding te doen tijdens de activiteit. In het water of op het strand raakt u autosleutels bijvoorbeeld snel kwijt.